|
●
Łyżwiarstwo
●
Strona Główna
●
Historia łyżwiarstwa
● Łyżwiarstwo
figurowe
● Łyżwiarstwo szybkie
●
Hokey
● Nauka Jazdy
● Pierwsze kroki
●
Sprzęt
● Ubiór
● Lodowiska
---------------------------
●
Polecamy
● myslistwo
● żeglarstwo
●
wędkarstwo
● wędkarstwo domek
● lowiectwo
● sokolnictwo
● hippika
●
szkola przetrwania
●
reklama
●
Tatry
●
Karpaty
●
Zakopane
●
Białka Tatrzanska
●
Bieszczady
●
Szczyrk
●
Nurkowanie
---------------------------
●
Ogłoszenia
●
lyzwiarstwo.com.pl
●
narciarstwo.net.pl
|
Ubiór
Jednym z najważniejszych
czynników dobrej zabawy i świetnego samopoczucia jest
właściwie dobrany ubiór i sprzęt. Ubieramy się sportowo,
wygodnie, praktycznie i warstwami. Ubiór nie powinien nam
ograniczać ruchów ciała. Odpowiedni ubiór chroni nas przed
chłodem i pozwala reagować na zmiany temperatury ciała i
otoczenia. Na lodowisku praktyczny jest dwuczęściowy
sportowy dres, spodnie i bluza z polaru. Bardzo przydatny
jest też bezrękawnik – kamizelka.
Bluza nie powinna być zbyt szeroka i długa. Spodnie
natomiast nie powinny posiadać szerokich nogawek, które mogą
spowodować zahaczanie się o nie łyżwami. Na spodnie z
szerszymi nogawkami – choć nie tylko – można nałożyć getry,
co nam zdecydowanie rozwiązuje problem.
Pamiętaj o założeniu podkolanówek lub wyższych skarpet z
naturalnego materiału. Ochroni nas to od obtarcia stóp i
nieprzyjemnego bólu.
Rękawiczki, najlepiej pięciopalczaste, chronią nas przed
chłodem, a przy upadku łagodzą nieprzyjemny kontakt z taflą
lodową.
Czapka, cienki szalik lub chusteczka będą także przydatne.
Nakrycie głowy ochroni nas przed chłodem, a także daje
większe bezpieczeństwo przy ewentualnym upadku. Założenie
kasku zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo, szczególnie u
dzieci rozpoczynających naukę jazdy na łyżwach. Prawie każde
dziecko posiada w domu kask rowerowy lub kask używany do
jazdy na nartach lub rolkach. Jeżeli nie posiada, to ten
wydatek potwierdzi rozsądek naszej decyzji o zakupie kasku.
Utwierdzi nas Rodziców lub Opiekunów iż zrobiliśmy wszystko
dla bezpieczeństwa naszych pociech.
|
|